Gratis bok om affärsutveckling inom turism

En bok som skrevs 2013, fortsatt aktuell inom turism och kanske en liten hjälp vidare när coronan har drabbat oss.

Ladda den gratis här

I vardagen möter vi ständigt paketering i flera olika former, exempelvis i vårt boende där värme el och vatten är inkluderat, i bilen där ett antal olika delar har satts samman till paketet bil, i snabbköpet där i stort sett allt är paketerat. 

Gemensamt för alla dessa exempel är paketeringens grundläggande syfte; den skall underlätta för oss konsumenten att välja vad vi skall köpa och senare hjälpa oss att använda det köpta på bästa tänkbara sätt.

Inom turismen är det väldigt tydligt att det fortfarande finns otroligt mycket kvar att göra och detta blir bokens utgångspunkt. 

Boken kommer att ge Dig som läsare en riktigt bra verktygslåda som både hjälper Dig att möta de nationella målen för turism år 2020 samt att utveckla Dig själv och Din verksamhet ytterligare ett par steg. 

Teoretiska delar varvas med praktiska exempel, tagna direkt ur verkligheten, exemplen kommer här att utgöra beviset för att teorin fungerar när förutsättningarna är de rätta.

Som läsare får Du störst nytta av boken om Du besitter en någon tidigare erfarenhet av turistiskt verksamhet, erfarenheten kan Du fått både genom studier som arbete i branschen.

Författaren som är bosatt i Dalarna ett av Sveriges turist intensivaste områden, har själv både teoretisk och pratisk erfarenhet av turism.  Dels genom eget arbete på olika nivåer i branschen och som turist i många olika delar av världen, teoretiska studier på högskola kombinerat med ett riktigt stort intresse för vad som gör att saker fungerar. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *